Signa Mobile-ID ir Smart-ID elektroninio parašo paslaugų pokyčiai


Čia pateikiama informacija yra aktuali pasirašantiems mobiliuoju el. parašu viešai prieinamuose Signa produktuose: Signa Desktop (Signa 2010) programoje ir Signa Web paslaugoje. Ji taip pat aktuali norintiems Signa produktuose pasirašyti Smart-ID priemone.

Ilgą laiką pasirašymo mobiliuoju el. parašu galimybę viešai prieinamuose Signa produktuose siūlėme nemokamai, patys padengdami susijusius kaštus ir sumokėdami paslaugų teikėjui, su kuriuo bendradarbiauja Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai, už Mobile-ID (taip jau kuris laikas vadinamas mobilusis el. parašas) paslaugą. Neseniai pasikeitus teikėjo paslaugų kainodarai, galimybės toliau finansuoti mobilųjį pasirašymą nebeliko, tad, siekdami užtikrinti paslaugų tęstinumą, perėjome prie mokamų paslaugų teikimo.

Norint naudotis mobiliuoju pasirašymu Signa Desktop (Signa 2010) programoje ir Signa Web paslaugoje, nuo 2023 m. lapkričio 1 d. yra būtina užsiregistruoti: pasirašyti sutartį ir gauti prieigos raktą, kurį reikia nurodyti pasirašant. Užsiregistruoti galima čia:

Registracija yra nemokama, paprasta, ir neturėtų trukti ilgiau nei keliolika minučių. Registruotis gali tiek individualūs naudotojai, tiek ir įmonės (įstaigos, organizacijos). Pastaruoju atveju registraciją turėtų atlikti tam įgaliojimus turintis įmonės atstovas, o gautą prieigos raktą gali naudoti visi jos darbuotojai. Kiekvienam darbuotojui atskirai registruotis nereikia.

Nuo 2023 m. lapkričio 1 d. pasirašant mobiliuoju el. parašu Signa Web paslaugoje nurodyti prieigos raktą yra būtina. Pasirašymas mobiliuoju el. parašu senesnėse (išleistose iki 2023 m. spalio 1d.) Signa Desktop (Signa 2010) programose galutinai nustojo veikti lapkričio 1 d. Pasirašymui panaudojant prieigos raktą Signa Desktop (Signa 2010) programoje reikia atsisiųsti jos atnaujinimą MitSoft produktų puslapyje.

Gera žinia yra ta, jog abiejuose produktuose atsiranda galimybė naudotis Smart-ID paslauga tomis pačiomis sąlygomis.

Tiek Mobile-ID, tiek Smart-ID įkainis yra vienodas - 0,20 € už pasirašymo transakciją, plius PVM. Jei bendras šių parašų skaičius neviršija 4 parašų per mėnesį, mokėti nereikės.

Norintiems naudotis pasirašymu nemokamai, alternatyva lieka stacionarusis pasirašymas, pavyzdžiui, Asmens tapatybės kortele ar Registrų centro platinamais USB įtaisais. Pasirašymui šiomis priemonėmis registracija nereikalinga ir prieigos rakto naudoti neprašoma.

Daugiau informacijos apie paslaugų įkainius: